Over ons
Branches
Werken bij
Contact
Nieuws
Solliciteer direct >
Over ons
Branches
Werken bij
Contact
Nieuws
Solliciteer direct >
Over ons
Branches
Werken bij
Contact
Nieuws
Solliciteer direct >
Nieuws - Samenwerken

Samenwerken

30 mei 2018

Bij elkaar komen is een begin, bij elkaar blijven is vooruitgang, met elkaar samenwerken is succes!
Op de locatie Middachtensingel van Rijn IJssel was de kantine altijd enorm vervuild. Etensresten werden niet opgeruimd en er ontbrak een passende plek om te kunnen eten. Vanuit Nederrijn Schoonmaak vonden we dat hier verandering in moest komen!

"Daar is de schoonmaakster toch voor?''
De docenten hebben samen met de leerlingen een brainsstormsessie gehouden om te bedenken hoe ze de vervuiling in de kantine konden minimaliseren. Opvallend was dat leerlingen aangaven dat zij zich niet verantwoordelijk voelden voor het opruimen van de vervuilingen. Leerlingen gaven aan: "maar daar zijn toch de schoonmaaksters en het cateringpersoneel voor?". Om duidelijk te maken dat de leerlingen zelf verantwoordelijk zijn kregen ze de vraag: "waarom ruimen mensen wel zelf op bij de Mc Donalds en de IKEA?". Juist; vanwege de routing en de signing borden. Mensen worden op die plekken verplicht om een dienblad te nemen en een route te volgen. Vervolgens staat er op het einde van die route een vuilnisbak met een groot bord erboven: "hier afval".

De juiste routing en sfeer
Hieruit ontstond het idee om deze grote borden en routing ook te hanteren in de kantine van Rijn IJssel. De loungebanken gingen er uit en er werden eethoeken gecreëerd. De loungebanken waren geen passende plek om te eten. Deze zijn in een hoek geplaatst met muziek op de achtergrond. Hier mag niet gegeten worden en is nu een plek voor de leerlingen om te "chillen". De muziek is in de hele kantine te horen om meer sfeer aan de kantine te geven. En er zijn nu minder en andere prullenbakken in de kantine in plaats van op elke hoek één.

Zo-Vital, de huidige cateraar, heeft geïnvesteerd in de dienbladen en de school heeft geïnvesteerd in het verbouwen van de kantine en de prullenbakken.

Een win-win situatie
Dit project is op 19 februari van start gegaan en met resultaat! De kantine is nu opgeruimder omdat leerlingen zelf de vervuilingen opruimen en een dienblad gebruiken. Ook wanneer zij eten en drinken van thuis mee hebben zijn zij verplicht om een dienblad mee te nemen.

Door de opgeruimde kantine is de belasting voor onze schoonmaakmedewerkers verlaagd. Het aanpakken van de kantine is zich als een inktvlek over de school aan het verspreiden. Zelfs de lokalen zijn opgeruimder. Een win-win situatie vanuit een mooie samenwerking!







Nieuws - Samenwerken

Samenwerken

30 mei 2018

Bij elkaar komen is een begin, bij elkaar blijven is vooruitgang, met elkaar samenwerken is succes!
Op de locatie Middachtensingel van Rijn IJssel was de kantine altijd enorm vervuild. Etensresten werden niet opgeruimd en er ontbrak een passende plek om te kunnen eten. Vanuit Nederrijn Schoonmaak vonden we dat hier verandering in moest komen!

"Daar is de schoonmaakster toch voor?''
De docenten hebben samen met de leerlingen een brainsstormsessie gehouden om te bedenken hoe ze de vervuiling in de kantine konden minimaliseren. Opvallend was dat leerlingen aangaven dat zij zich niet verantwoordelijk voelden voor het opruimen van de vervuilingen. Leerlingen gaven aan: "maar daar zijn toch de schoonmaaksters en het cateringpersoneel voor?". Om duidelijk te maken dat de leerlingen zelf verantwoordelijk zijn kregen ze de vraag: "waarom ruimen mensen wel zelf op bij de Mc Donalds en de IKEA?". Juist; vanwege de routing en de signing borden. Mensen worden op die plekken verplicht om een dienblad te nemen en een route te volgen. Vervolgens staat er op het einde van die route een vuilnisbak met een groot bord erboven: "hier afval".

De juiste routing en sfeer
Hieruit ontstond het idee om deze grote borden en routing ook te hanteren in de kantine van Rijn IJssel. De loungebanken gingen er uit en er werden eethoeken gecreëerd. De loungebanken waren geen passende plek om te eten. Deze zijn in een hoek geplaatst met muziek op de achtergrond. Hier mag niet gegeten worden en is nu een plek voor de leerlingen om te "chillen". De muziek is in de hele kantine te horen om meer sfeer aan de kantine te geven. En er zijn nu minder en andere prullenbakken in de kantine in plaats van op elke hoek één.

Zo-Vital, de huidige cateraar, heeft geïnvesteerd in de dienbladen en de school heeft geïnvesteerd in het verbouwen van de kantine en de prullenbakken.

Een win-win situatie
Dit project is op 19 februari van start gegaan en met resultaat! De kantine is nu opgeruimder omdat leerlingen zelf de vervuilingen opruimen en een dienblad gebruiken. Ook wanneer zij eten en drinken van thuis mee hebben zijn zij verplicht om een dienblad mee te nemen.

Door de opgeruimde kantine is de belasting voor onze schoonmaakmedewerkers verlaagd. Het aanpakken van de kantine is zich als een inktvlek over de school aan het verspreiden. Zelfs de lokalen zijn opgeruimder. Een win-win situatie vanuit een mooie samenwerking!







Nieuws - Samenwerken

Samenwerken

30 mei 2018

Bij elkaar komen is een begin, bij elkaar blijven is vooruitgang, met elkaar samenwerken is succes!
Op de locatie Middachtensingel van Rijn IJssel was de kantine altijd enorm vervuild. Etensresten werden niet opgeruimd en er ontbrak een passende plek om te kunnen eten. Vanuit Nederrijn Schoonmaak vonden we dat hier verandering in moest komen!

"Daar is de schoonmaakster toch voor?''
De docenten hebben samen met de leerlingen een brainsstormsessie gehouden om te bedenken hoe ze de vervuiling in de kantine konden minimaliseren. Opvallend was dat leerlingen aangaven dat zij zich niet verantwoordelijk voelden voor het opruimen van de vervuilingen. Leerlingen gaven aan: "maar daar zijn toch de schoonmaaksters en het cateringpersoneel voor?". Om duidelijk te maken dat de leerlingen zelf verantwoordelijk zijn kregen ze de vraag: "waarom ruimen mensen wel zelf op bij de Mc Donalds en de IKEA?". Juist; vanwege de routing en de signing borden. Mensen worden op die plekken verplicht om een dienblad te nemen en een route te volgen. Vervolgens staat er op het einde van die route een vuilnisbak met een groot bord erboven: "hier afval".

De juiste routing en sfeer
Hieruit ontstond het idee om deze grote borden en routing ook te hanteren in de kantine van Rijn IJssel. De loungebanken gingen er uit en er werden eethoeken gecreëerd. De loungebanken waren geen passende plek om te eten. Deze zijn in een hoek geplaatst met muziek op de achtergrond. Hier mag niet gegeten worden en is nu een plek voor de leerlingen om te "chillen". De muziek is in de hele kantine te horen om meer sfeer aan de kantine te geven. En er zijn nu minder en andere prullenbakken in de kantine in plaats van op elke hoek één.

Zo-Vital, de huidige cateraar, heeft geïnvesteerd in de dienbladen en de school heeft geïnvesteerd in het verbouwen van de kantine en de prullenbakken.

Een win-win situatie
Dit project is op 19 februari van start gegaan en met resultaat! De kantine is nu opgeruimder omdat leerlingen zelf de vervuilingen opruimen en een dienblad gebruiken. Ook wanneer zij eten en drinken van thuis mee hebben zijn zij verplicht om een dienblad mee te nemen.

Door de opgeruimde kantine is de belasting voor onze schoonmaakmedewerkers verlaagd. Het aanpakken van de kantine is zich als een inktvlek over de school aan het verspreiden. Zelfs de lokalen zijn opgeruimder. Een win-win situatie vanuit een mooie samenwerking!







Samenwerken

30 mei 2018

Bij elkaar komen is een begin, bij elkaar blijven is vooruitgang, met elkaar samenwerken is succes!
Op de locatie Middachtensingel van Rijn IJssel was de kantine altijd enorm vervuild. Etensresten werden niet opgeruimd en er ontbrak een passende plek om te kunnen eten. Vanuit Nederrijn Schoonmaak vonden we dat hier verandering in moest komen!

"Daar is de schoonmaakster toch voor?''
De docenten hebben samen met de leerlingen een brainsstormsessie gehouden om te bedenken hoe ze de vervuiling in de kantine konden minimaliseren. Opvallend was dat leerlingen aangaven dat zij zich niet verantwoordelijk voelden voor het opruimen van de vervuilingen. Leerlingen gaven aan: "maar daar zijn toch de schoonmaaksters en het cateringpersoneel voor?". Om duidelijk te maken dat de leerlingen zelf verantwoordelijk zijn kregen ze de vraag: "waarom ruimen mensen wel zelf op bij de Mc Donalds en de IKEA?". Juist; vanwege de routing en de signing borden. Mensen worden op die plekken verplicht om een dienblad te nemen en een route te volgen. Vervolgens staat er op het einde van die route een vuilnisbak met een groot bord erboven: "hier afval".

De juiste routing en sfeer
Hieruit ontstond het idee om deze grote borden en routing ook te hanteren in de kantine van Rijn IJssel. De loungebanken gingen er uit en er werden eethoeken gecreëerd. De loungebanken waren geen passende plek om te eten. Deze zijn in een hoek geplaatst met muziek op de achtergrond. Hier mag niet gegeten worden en is nu een plek voor de leerlingen om te "chillen". De muziek is in de hele kantine te horen om meer sfeer aan de kantine te geven. En er zijn nu minder en andere prullenbakken in de kantine in plaats van op elke hoek één.

Zo-Vital, de huidige cateraar, heeft geïnvesteerd in de dienbladen en de school heeft geïnvesteerd in het verbouwen van de kantine en de prullenbakken.

Een win-win situatie
Dit project is op 19 februari van start gegaan en met resultaat! De kantine is nu opgeruimder omdat leerlingen zelf de vervuilingen opruimen en een dienblad gebruiken. Ook wanneer zij eten en drinken van thuis mee hebben zijn zij verplicht om een dienblad mee te nemen.

Door de opgeruimde kantine is de belasting voor onze schoonmaakmedewerkers verlaagd. Het aanpakken van de kantine is zich als een inktvlek over de school aan het verspreiden. Zelfs de lokalen zijn opgeruimder. Een win-win situatie vanuit een mooie samenwerking!







Hoofdkantoor Duiven T 026 31 95 800 | Vestiging Rosmalen T 0418 514 744
Hoofdkantoor Duiven T 026 31 95 800 | Vestiging Rosmalen T 0418 514 744
Hoofdkantoor Duiven T 026 31 95 800 | Vestiging Rosmalen T 0418 514 744
Hoofdkantoor Duiven T 026 31 95 800
Vestiging Rosmalen T 0418 514 744
Wat zoekt u?
Werken bij >
Wat zoekt u?
Werken bij >
Werken bij >
Werken bij >
Nederrijn
Dienstverlening
Certificeringen en keurmerken
Veiligheid
MVO
Kantoren
Leisure
Onderwijs
Zorg
Adres
Contact
Over ons
- Nederrijn
- Dienstverlening
- Certificeringen en keurmerken
- Veiligheid
- MVO
Branches
- Kantoren
- Leisure
- Onderwijs
- Zorg
Werken bij
Contact
- Adres
- Contact
Nieuws
Solliciteer direct >
Personel Uitzenden is niet langer een apart onderdeel van Nederrijn Schoonmaak. Uiteraard kunnen wij u nog wel helpen met het werven, selecteren en flexibel inzetten van personeel. Hiervoor kunt u contact opnemen Nederrijn Schoonmaak.
Wij maken op de website van Nederrijn gebruik van cookies. Door de website te bezoeken gaat u akkoord met het plaatsen van cookies op de harde schijf van uw computer.